臨床言語聴覚療法基礎実習報告会(1年次生)
Today, the 4th of October, the Speech Therapy freshman class made their first academic presentations following their Speech Therapy clinical rotations.
It was deeply satisfying to see our students making these important summary presentations of what they have professionally and academically learned.
These were both serious efforts to demonstrate their learning, as well as being a essential part of their learning program.
An active learning curriculum demands the opportunity to summarize and synthesize the knowledge they have gained.
先日、10月4日に、言語聴覚学科の1年生は臨床言語聴覚療法基礎実習報告会で初めて学術発表を行いました。
実習並びに授業を通し、学んだ事を発表している生徒の姿に、深く感動しました。学ぶことに対する一生懸命な姿勢と言語聴覚学科にとって必要不可欠な存在であることが再認識できました。
アクティブ・ラーニングの課程では、学んできた知識を総合的に理解し、要約することは非常に重要なことです。